ΜΠΕ ΓΡΑΜΜΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ ΧΑΝΙΑ – ΔΑΜΑΣΤΑ, ΑΔΜΗΕ ΑΕ

Πρόσκληση για συμμετοχή στην Ανοιχτή Διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο «γραμμή μεταφοράς Υψηλής Τάσης 150 KV Χανιά -Δαμάστα συνολικού μήκους 101,3 km δια μέσου και εντός των ορίων των Δήμων Χανίων, Αποκορώνου, Ρεθύμνης, Αμαρίου, Μυλοποτάμου, και Μαλεβιζίου, με φορέα την εταιρεία ΑΔΜΗΕ ΑΕ»

Δείτε τα επισυναπτόμενα αρχεία εδώ:

https://drive.google.com/file/d/1xMzQdRVjGWRpobgCSu6wzIaRtONUG_9E/view?usp=sharing

Προηγούμενο ΜΠΕ ΑΣΠΗΕ ΧΑΝΔΡΑΣ ΣΗΤΕΙΑΣ – AEOLOS AE
Σχόλια Διαβουλεύσεων

3 Σχόλια

  • Αναγνωστάκης Θεοφάνης
    29 Ιανουαρίου, 2024

    Ένα έργο με τόσο σημαντικές επεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον, αλλά και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων των περιοχών που σχεδιάζετε να περάσει (για εμάς το σύνολο του Δήμου Αποκορώνου) παρατηρούμε μια προσπάθεια άστοχη αν όχι ύποπτη για το χρόνο και τον τρόπο που επιχειρείτε εν κρυπτό και χωρίς να αντιληφθούν τις συνέπειες οι κοινωνίες που θα επηρεαστούν απ αυτό το έργο.
    Αναφέρει στη ΜΠΕ ότι δεν υπήρξαν αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες, πως να αντιδράσουν όμως για κάτι που δεν γνωρίζουν καν ούτε οι Δήμοι ούτε οι τοπικές Κοινότητες που ασφαλώς καταδικάζουν τέτοιες μεθοδεύσεις. Όσο αφορά την Δημοτική Κοινότητα Καστέλλου Αποκορώνου, που εκπροσωπώ ως Πρόεδρος, απορρίπτουμε και σαν σκέψη την κατασκευή ενός τέτοιου τερατουργήματος που μας επηρεάζει άμεσα και προτείνουμε η νέα Γραμμή Μεταφοράς να γίνει υπογείως, στο νέο ΒΟΑΚ που σχεδιάζετε (όπως έγινε σε αντίστοιχο έργο Κίσσαμος-Χανιά) ως οικονομικότερη λύση αλλά προπάντων με εξόχως λιγότερες συνέπειες σε ανθρώπους και φυσικό περιβάλλον.

  • ΔΗΜΟΣ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
    1 Φεβρουαρίου, 2024

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    ΝΟΜΟΣ XΑΝΙΩΝ
    ΔΗΜΟΣ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
    ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
    Από το πρακτικό 4/2024
    συν/σης του Δ.Σ. Αποκορώνου
    Αριθ. Απόφασης 18/ 2024
    Σήμερα την 29η του μηνός Ιανουαρίου 2024, ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00 μμ πραγματοποιήθηκε η τακτική συνεδρίαση δια ζώσης στην αίθουσα συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Αποκορώνου και ταυτόχρονα με τηλεδιάσκεψη για όσους είχαν πραγματικά αντικειμενική δυσκολία προσέλευσης (μεικτή συνεδρίαση) και είχαν ενημερώσει τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, ύστερα από την 667/25-01-2024 πρόσκληση του Προέδρου που δημοσιεύθηκε στον ειδικό χώρο ανακοινώσεων του Δήμου, επιδόθηκε στους δημοτικούς συμβούλους, καθώς και στους Προέδρους των Κοινοτήτων (άρθρο 74 Ν. 4555/2018), και περιείχε τα παρακάτω θέματα ημερήσιας διάταξης:
    ΘΕΜΑ: 3ο Προ Ημ.:
    Έκφραση γνώμης επι της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ 150KV ΧΑΝΙΑ-ΔΑΜΑΣΤΑ» συνολικού μήκους 101,3 km της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.
    Μετά το πέρας της προβλεπόμενης ώρας, όπως αναγράφεται παραπάνω, διαπιστώθηκε ότι στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου από τα 25 μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου παρευρέθηκαν-συμμετείχαν οι παρακάτω Δημοτικοί Σύμβουλοι:
    Παρόντες Απόντες (αν και κλήθηκαν νόμιμα)
    1. Αθητάκης..Ιωάννης
    2. Αποστολάκης Ιωάννης
    3. Βλαχάκης Πέτρος
    4. Βοτζάκης..Παύλος (αποχώρησε πριν την ολοκλήρωση της συζήτησης του 3ου θέματος)
    5. Γυπαράκης Γιώργος
    6. Γύπαρης..Κωνσταντίνος (αποχώρησε πριν την ολοκλήρωση της συζήτησης του 3ου θέματος)
    7. Ζώης Σταύρος
    8. Καντεράκη.Ελένη (αποχώρησε μετα τη συζήτηση του 2ου θέματος)
    9. Καστρινάκης Εμμανουήλ (συμμετείχε δια μέσω τηλεδιάσκεψης)
    10. Καυκαλά Αργυρώ
    11. Κουκλινός Ανδρέας
    12. Κουκουράκης Ιωάννης
    13. Μελισσάκης Νικήτας
    14. Μουσουράκης Γεώργιος
    15. Μπενάκη Αργυρώ
    16. Μπενάκης Πέτρος
    17. Νιολάκη-Βρυωνάκη Νίκη (συμμετείχε δια μέσω τηλεδιάσκεψης)
    18. Ξηρουχάκης Γεώργιος
    19. Παϊζης Νικήτας
    20. Πιπεράκης Ευάγγελος
    21. Σουχλάκη-Κουράτορα Αργυρώ
    22. Σταυρουλάκης Σταύρος
    23. Τσιλεδάκη Μαρία (αποχώρησε μετά την συζήτηση του 2ου θέματος)
    24. Ψαρουδάκης Σταύρος
    25. Ορφανουδάκη Αθηνά
    ουδείς
    Ο Δήμαρχος κ. Χαράλαμπος Κουκιανάκης προσκλήθηκε-συμμετείχε στην συνεδρίαση.
    Στην συνεδρίαση παραβρέθηκε – συμμετείχε και η υπάλληλος του Δήμου, Κορδατζάκη Γεωργία που έχει οριστεί ειδικός Γραμματέας του Δ.Σ για την τήρηση των πρακτικών.
    Πρίν την έναρξη της συνεδρίασης ο Πρόεδρος ενημέρωσε το Σώμα ότι στην συνεδρίαση είχαν ενημερώσει εγκαίρως να συμμετέχουν λόγω πραγματικής αδυναμίας δια μέσω τηλεδιάσκεψης, οι κ. Νιολάκη- Βρυωνάκη Νίκη και ο κ. Καστρινάκης Εμμανουήλ και το Σώμα συμφώνησε για τη συμμετοχή τους δια μέσω τηλεδιάσκεψης.
    Επίσης στην συνεδρίαση παραβρέθηκαν-συμμετείχαν, οι: κ. Μαρκογιαννάκης Αλέξανδρος βουλευτής Χανίων, κ. Παπαδάκης Χάρης Γενικός Γραμματέας του Δήμου, κ. Πολυχρονάκης Αντώνης αναπληρωτής Διευθυντής Οικονομικών & Διοικητικών υπηρεσιών του Δήμου, κ. Φλεμετάκης Στρατής Περιφερειακός Σύμβουλος, κ. Μουντάκης Στυλιανός Πρόεδρος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Βάμου, κ. Μποτωνάκης Νικόλαος μέλος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Βάμου, κ. Καυκαλάς Στυλιανός Πρόεδρος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Γεωργιουπολης, κ. Καλλιβρετάκης Στυλιανός Πρόεδρος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Αρμένων, κ. Σκουντριδάκης Χαρίδημος πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Κουρνά, κ. Σταθάκης Ιωάννης πρόεδρος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Αλικάμπου, κ. Βαγιωνάκης Νικόλαος πρόεδρος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Νιο Χωριό, κ. Μαρινάκης Αριστείδης πρόεδρος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Καλαμιτσίου Αμυγδάλου, κ. Γιανναράκης Ιωσήφ πρόεδρος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Εμπρόσνερου, κ. Παϊζη Ειρήνη πρόεδρος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Πλάκας, κ. Μπερβανάκη Μαρία πρόεδρος Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας Φυλακής, κ. Ματσαμάκης Γεώργιος πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Ραμνή, κ. Σαπουνάκης Γεώργιος προεδρος Τοπικής Κοινότητας Σελλίων, κ. Νιαβραδάκης Κωνσταντίνος πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Παϊδοχωρίου, κ. Γαυγιωτάκης Δημήτρης πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Καρών, κ. Νικηφοράκης Παντελής πρόεδρος Τοπικής Κοινότητας Πεμονίων, κ. Νικολούδης Εμμανουήλ νομικός σύμβουλος του Δήμου και κάτοικοι του Βάμου.
    Αφού διαπιστώθηκε απαρτία, ο πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης με δεκατρία (13) θέματα της ημερήσιας διάταξης.
    Πρίν την εισήγηση των δεκατριών (13) θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, ο Πρόεδρος ζήτησε από τους Δημοτικούς Συμβούλους να ψηφίσουν την συζήτηση του τρίτου από τα τρια (3) κατεπείγοντα θέματα προ ημερήσιας διάταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 95 του Δ.κ.κ. και του άρθρου 74, παρ. 7 του Ν. 4555/2018 και όλοι οι Δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν θετικά για το κατεπείγον των θεμάτων αυτών και συμφώνησαν για τη συζήτηση τους.
    Παρακάτω παρουσιάζονται αναλυτικά τα θέματα:
    Ο Πρόεδρος στη συνέχεια εισηγήθηκε το
    τρίτο (3ο) θέμα προ ημερήσιας διάταξης, με εισηγητή τον κ. Δήμαρχο, ο οποίος ανέφερε στο Σώμα την παρακάτω εισήγηση:
    “Έκφραση γνώμης επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου “ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ 150KV ΧΑΝΙΑ-ΔΑΜΑΣΤΑ” συνολικού μήκους 101,3 km της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.”
    Σε εξέλιξη είναι η ανοικτή διαβούλευση (με λήξη την 02.02.2024) για το παραπάνω έργο. Η γραμμή μεταφοράς υψηλής τάσης θα διέλθει από τους Δήμους Χανίων, Αποκορώνου, Ρεθύμνης, Αμαρίου, Μυλοποτάμου και Μαλεβιζίου.
    Για το έργο αυτό, το οποίο θα έχει σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις , ουδεμία ενημέρωση έχει ο Δήμος Αποκορώνου, ο οποίος επηρεάζεται καθ’ όλη την έκταση της ημιορεινής και της ανατολικής πεδινής του ζώνης.
    Ο Δήμος Αποκορώνου εκφράζει την κατ’ αρχήν αντίθεσή του στη συγκεκριμένη μελέτη και σε οποιοδήποτε έργο λαμβάνει χώρα ή μελετάται εντός των διοικητικών ορίων εν αγνοία του και για τον λόγο αυτό θα ζητήσει επίσημη ενημέρωση για το έργο αυτό από την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και κατόπιν θα επαναφέρει το θέμα για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
    Ακολούθησε διαλογική συζήτηση μεταξύ των συμβούλων.
    Αναλυτικά οι απόψεις που εκφράστηκαν και οι προτάσεις που διατυπώθηκαν αναφορικά με το θέμα, κατά τη διάρκεια της διαλογικής συζήτησης, κατεγράφησαν στα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά.
    Αριθ. Απόφασης 18/2024
    Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη του
    – την παραπάνω εισήγηση όπως υποβλήθηκε
    – τις διατάξεις του Ν. 3463/06 και 3852/10 όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν σήμερα
    – τις διατάξεις του Ν. 4555/ 2018 & του Ν. 4623/ 2019
    – τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 196 του Ν. 4555/2018
    – τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 67 του Ν. 3852/2020
    – τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν.5043/2023 (Α’ 91)
    – την φανερή ψηφοφορία μεταξύ των παρόντων συμβούλων
    και μετά από διαλογική συζήτηση
    Αποφασίζει Ομόφωνα
    Εκφράζει την κατ’ αρχήν αντίθεσή του στη συγκεκριμένη μελέτη και σε οποιοδήποτε έργο λαμβάνει χώρα ή μελετάται εντός των διοικητικών ορίων εν αγνοία του και για τον λόγο αυτό θα ζητήσει επίσημη ενημέρωση για το έργο αυτό από την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και κατόπιν θα επαναφέρει το θέμα για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
    Το έργο αυτό, το οποίο θα έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο στο φυσικό περιβάλλον όσο και στην ανθρώπινη υγεία και επηρεάζει τον Δήμο καθ’ όλη την έκταση της ημιορεινής και της ανατολικής πεδινής του ζώνης, δεν πρέπει να γίνει με τοποθέτηση πυλώνων πλησίον οικισμών του Δήμου, περιοχών Natura και άλλων περιοχών ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Ενδεδειγμένη λύση είναι η υπογειοποίηση των γραμμών υψηλής τάσης και η κατασκευή του έργου παράλληλα με το έργο διάνοιξης του νέου ΒΟΑΚ.
    Αναθέτει στον κ. Δήμαρχο τις παραπέρα ενέργειες σύμφωνα με τον νόμο.
    Μετά που συντάχθηκε το πρακτικό αυτό υπογράφεται όπως ακολουθεί:
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΤΑ ΜΕΛΗ
    (ΤΥ)
    (ΤΥ)
    (ΤΥ)

  • Χαράλαμπος Φασουλάς
    1 Φεβρουαρίου, 2024

    Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO Ψηλορείτη
    Ανώγεια, 1/2/2024

    Το Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO του Ψηλορείτη εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην προτεινόμενη λύση για την όδευση της νέας γραμμής μεταφοράς Υψηλής τάσης Χανιά – Δαμάστα του ΑΔΜΗΕ.
    Αν και, όπως αναφέρεται στη ΜΠΕ, μέχρι τώρα δεν υπάρχουν με βάση την υφιστάμενη περιβαλλοντική νομοθεσία όροι και περιορισμοί για το γεωπάρκο του Ψηλορείτη, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η Χώρα μας έχει αναλάβει την υποχρέωση απέναντι στην UNESCO να προστατεύσει τη φυσική και πολιτισμική κληρονομιά του Γεωπάρκου για την οποία έχει λάβει την αναγνώριση και επαναξιολογείται κάθε τέσσερα χρόνια. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να αποφεύγει δράσεις που καταστρέφουν το φυσικό του περιβάλλον και υποβαθμίζουν τα πολιτισμικά του χαρακτηριστικά, όπως εμφανώς προβλέπεται να γίνει με την προτεινόμενη λύση.
    Είναι κατά τη γνώμη μας μια λύση που βασίζεται στην απλουστευμένη λογική ότι η γη σε κάποιες παράκτιες ζώνες είναι πιο ακριβή, ενώ στην ορεινή είναι δωρεάν και, κατά συνέπεια, ασχέτως του συνολικού οικονομικού κόστους και των επιβαρύνσεων μπορούμε να προχωρήσουμε στην υποβάθμιση του φυσικού μας περιβάλλοντος, ακόμα και μέσα στις περιοχές Natura 2000 και του τοπίου. Η Μελέτη εξέτασε υποτίθεται τις τρεις λύσεις της μηδενικής επέμβασης, της αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής υψηλής τάσης και της προτεινόμενης με μια μικρή παραλλαγή στην αρχή και το τέλος. Δεν εξέτασε όμως δυο ουσιαστικές εναλλακτικές λύσεις που είναι συμβατές με τις σύγχρονες προσεγγίσεις για την προστασία του τοπίου, την ασφάλεια των έργων και ενδεχομένως με μικρότερο οικονομικό κόστος, δηλαδή, την όδευση παράλληλα στην υφιστάμενη γραμμή υψηλής τάσης ή την όδευση με ταυτόχρονη υπογειοποίηση στο μεγαλύτερο της τμήμα, κατά μήκος του νέου ΒΟΑΚ. Δύο λύσεις που έχουν, κατά τη γνώμη μας μικρότερο κατασκευαστικό κόστος, ελάχιστες νέες απαλλοτριώσεις, μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη λειτουργία του έργου, πολύ ευκολότερη πρόσβαση και δυνατότητα συντήρησης και επισκευών και το ελάχιστο οικολογικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
    Τουναντίον, επιλέγεται μια λύση που οδεύει σε μια ημιορεινή με ορεινή ζώνη (υψόμετρα μέχρι 1100 μ.), με πολύ μεγάλες μορφολογικές κλίσεις και ανωμαλίες, τεράστιες δυσκολίες στην πρόσβαση ακόμα και από πυλώνα σε πυλώνα εάν δεν κατασκευαστούν νέες μόνιμες οδοί και διέλευση πολλών χιλιομέτρων (περίπου 40 χιλμ από τα 103 του έργου) και τοποθέτηση 119 πυλώνων 33 μέτρων ύψους και 100τμ έδρασης έκαστος, μέσα από μοναδικές περιοχές Natura 2000 και ΚΑΖ των Περιφερειακών ενοτήτων Ρεθύμνου και Χανίων.
    Ειδικά, σε ό,τι αφορά το Γεωπάρκο Ψηλορείτη, προβλέπεται εγκατάσταση 105 συνολικά πυλώνων (165- 269/ τερματικός σταθμός Δαμάστας, με βάση τις συντεταγμένες της ΜΠΕ, Πίνακας 1.3- 1), κατά την εγκατάσταση των οποίων θα διαταραχθεί συνολικό εμβαδόν 49252,9 m2. (με βάση στοιχεία της ΜΠΕ, Πίνακας 6.1- 3), ενώ μετά την έδρασή τους αυτό θα είναι περίπου 10000 m2 Τμήμα της χάραξης διασχίζει τις περιοχές NATURA 2000 GR4330004 και GR4330005 για μήκος περίπου 9 χιλιομέτρων και προχωρά παράλληλα με το όριο της GR4330004 για επιπλέον μήκος 5 χιλιομέτρων (εντός της περιοχής του Γεωπάρκου μόνο, αγγίζοντας οριακά και την GR4330008 με είδος χαρακτηρισμού το όρνιο Gyps fulvus, που όμως δε βρίσκεται αποκλειστικά εκεί). Η ευρύτερη περιοχή είναι σημαντική για αναπαραγόμενα και διαβατικά αρπακτικά πτηνά και είδη των ανοικτών ορεινών οικοτόπων, γι’ αυτό κι έχει επίσης οριστεί ως Σημαντική Περιοχή για τα Πουλιά της Ελλάδας (GR185). Ειδικά για τα πτηνά, που κρίνεται ότι είναι πιο ευάλωτα σε σχέση με το εν λόγω έργο, αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, ο κίνδυνος από την πρόσκρουση ή/και από ηλεκτροπληξία από τις γραμμές μεταφοράς του ηλεκτρικού ρεύματος είναι υπαρκτός και καταγεγραμμένος στη βιβλιογραφία, ενώ κaι η επιβάρυνση σε άλλες ομάδες οργανισμών (λ.χ. φυτά, αρθρόποδα, ερπετά, χειρόπτερα) δεν πρέπει παραβλεφθεί. Στην ίδια την ΜΠΕ αναφέρεται, επίσης, ότι πυλώνες προβλέπεται να τοποθετηθούν πολύ κοντά σε σημαντικές αρχαιολογικές θέσεις του γεωπάρκου μας, όπως το Αρκάδι και η Ελεύθερνα, στις οποίες επιπλέον η οπτική όχληση των τεράστιων πυλώνων θα είναι καταφανής.
    Παράλληλα, πέρα από τις κατασκευαστικές δυσκολίες τεράστιες θα είναι και οι δυσκολίες για την εποπτεία, συντήρηση και τις επισκευές που τυχόν θα απαιτούνται λόγω της δυσκολίας στην πρόσβαση στις ορεινές αυτές περιοχές, γεγονός που πιθανά έρχεται σε αντίφαση με τον προσωρινό χαρακτήρα που αποδίδεται στις ζώνες πρόσβασης στην ΜΠΕ. Το δίκτυο επιπλέον θα είναι εκτεθειμένο σε τεράστιους κινδύνους λόγων των ακραίων καιρικών φαινομένων που επικρατούν σε αυτή την ορεινή ζώνη όπως είναι οι έντονες χιονοπτώσεις, καταιγίδες και πολλοί ισχυροί βόρειοι και νότιοι άνεμοι. Η αιτιολογία για την απόρριψη της αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου (2ης εναλλακτικής), ότι δηλαδή σε περίπτωση βλάβης ενός πυλώνα θα πρέπει να υπάρχει άλλη ανεξάρτητη γραμμή για να καλύψει την προσφορά μέχρι την επισκευή, δεν θα ισχύει με την προτεινόμενη λύση σε ένα τόσο εκτεθειμένο και δύσκολο στην πρόσβαση τοπίο;
    Επιπλέον, η εμπειρία από άλλες περιοχές έχει δείξει ότι η τοποθέτηση τέτοιων δικτύων σε ευαίσθητες οικολογικά περιοχές αυξάνει τους κινδύνους πρόκλησης δασικών πυρκαγιών, οι οποίες για την περιοχή της λεκάνης του Γεροποτάμου από Δαμάστα μέχρι Γαράζο και την περιοχή Ελεύθερνας – Αρκαδίου – Αρμένων με τα μοναδικά υπολειμματικά δάση βελανιδιάς, θα είναι απόλυτα καταστροφικές.
    Αν και κατ’ επίφαση η μελέτη αναφέρει ότι στόχος του ΑΔΜΗΕ είναι η αποφυγή διέλευσης από περιοχές προστασίας βιοποικιλότητας (καμιά αναφορά στο τοπίο) και η λιγότερη δυνατή όχληση, δεν το επιλέγει τελικά λόγω τεχνικών (;), κοινωνικών και αρχαιολογικών (;) περιορισμών που αναγκαστικά «στέλνουν» τα έργα του στα βουνά…
    Για όλους του παραπάνω λόγους το Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO του Ψηλορείτη απορρίπτει πλήρως την προτεινόμενη λύση και ζητά από το Περιφερειακό Συμβούλιο και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση την απόσυρση της Μελέτης και την εξέταση λύσεων από την αρχή με βάση μακράς διάρκειας οικονομοτεχνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια που θα εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία και συντήρηση του έργου με τις ελάχιστες επιπτώσεις στο περιβάλλον και το τοπίο. Να εξεταστούν δηλαδή δύο επιπλέον και πραγματικά εναλλακτικές λύσεις: είτε η νέα όδευση παράλληλα με το μεγαλύτερο τμήμα του υφιστάμενου άξονα υψηλής τάσης, είτε η υπογειοποίηση στο μεγαλύτερο τμήμα και όδευση κατά μήκος του νέου ΒΟΑΚ, οι οποίες έχουν μηδαμινή επίπτωση (μέγιστη διέλευση 8 χλμ) και κινδύνους (μη πρόκληση πυρκαγιών) στις περιοχές Natura 2000 και στο τοπίο.
    Για το Δ.Σ.
    Χαράλαμπος Φασουλάς, Πρόεδρος

Αφήστε το Σχόλιό σας

Συνδεθείτε μαζί μας

Υπ. Προστασίας Δεδομένων (DPO)

Συνδεθείτε μαζί μας